Tel. 71 335 77 82
kontakt@keralla.pl
Menu
A+ A A-

CATI, CAWI, Face To Face

NA CZYM POLEGA METODA ILOŚCIOWA W BADANIACH RYNKOWYCH?

  • Badania rynkowe wykonywane tzw. metodą ilościową realizuje się na licznych, najczęściej reprezentatywnych próbach, a celem nadrzędnym jest uzyskanie odpowiedzi na pytania o częstotliwość i korelacje. Upraszczając, badania ilościowe odpowiadają na pytania: jak dużo, jak często, jak licznie, natomiast rzadko (lub wcale) nie zajmują się pytaniem: dlaczego? [to domena badań jakościowych].
  • W badaniach ilościowych określa się skalę błędu (czyli podaje się informację o ile uzyskany wynik będzie odbiegać od rzeczywistości w dół lub w górę) oraz przy jakim poziomie ufności wykonano pomiar.

KIEDY NAJCZĘŚCIEJ STOSUJEMY METODY ILOŚCIOWE W BADANIACH B2B?

Badania ilościowe wykorzystuje się do statystycznego prezentowania i mierzenia różnych obszarów związanych z działalnością przedsiębiorstwa np.: 

  • szacowania popytu na produkty/usługi
  • określania wartości, potencjału rynku
  • badania udziałów rynkowych (produktów, konkurencji)
  • badania zadowolenia klientów,
  • badania oczekiwań i potrzeb kontrahentów, partnerów biznesowych,
  • badania pracowników (np. w zakresie warunków zatrudniania, w obszarze BHP, związków zawodowych itp.)
  • badania marki
  • badania produktu
  • badania cen, opakowań, pozycjonowania
  • badania segmentacyjne
  • badania komunikacji
  • badania konkurencji

 

Zadzwoń, napisz, zapytaj

DMC Firewall is a Joomla Security extension!