Menu
A+ A A-

Raport managerski "Potencjał Flotowy Mikro, Małych i Średnich Firm w Polsce"

  

 

 

  • Ogólnopolskie badanie przeprowadzone wśród mikro, małych i średnich firm.
  • Raport managerski dla firm oferujących finansowanie flot, ubezpieczenia, wynajem, wypożyczanie, opony, paliwa, rozwiązania telemetryczne, dla koncernów motoryzacyjnych, dealerów, dostawców oprogramowania dla flot, firm szkolących kierowców służbowych z bezpiecznej jazdy.
  • Data wydania raportu: marzec 2016. Sygn. 468/03/2016
  • Stron: 70
  • Format dostawy: elektronicznie (PDF), język polski
  • Cena licencji krajowej, niewyłącznej: 4.500 PLN netto  Kup raport

    Czym jest licencja niewyłączna?
    Pobierz opis raportu
    Pozostałe raporty gotowe

Z raportu dowiesz się między innymi:

  • Ile mikro, małych i średnich firm rzeczywiście działa w Polsce?
  • Jak wygląda polskie MŚP na tle Unii Europejskiej?
  • Jaką liczbę samochodów użytkuje MŚP i ile pojazdów jeździ w mikro, małych i średnich firmach?
  • Czy liczba aut zależy od zatrudnienia, branży i regionu – czyli gdzie występuje największy potencjał?
  • Czy MŚP inwestuje tylko w nowe pojazdy? A jeśli również w używane, to jak dużo firm decyduje się na zakup auta używanego?
  • Jak wybierają przedsiębiorcy – najpierw szukają marki czy finansowania? I co wynika z takiego modelu wybierania auta?
  • Czy kupując auto firmowe przedsiębiorcy sprawdzają ile straci ono na wartości?
  • Ile osób decyduje o wyborze auta do firmy a ile osób zarządza nią na co dzień?
  • Jaki rodzaj finansowania wybierają w zależności od zatrudnienia?
  • Z jakich zewnętrznych źródeł finansowania korzysta MŚP przy kupnie auta?
  • Czy w ocenie przedsiębiorców banki mają ofertę skierowaną do sektora MŚP? I jakie firmy wskazują zainteresowanie kredytami?
  • Które marki firm leasingowych, banków i ubezpieczycieli uzyskują najmocniejsze skojarzenia z ofertą dedykowaną firmowym autom?
  • Jakie marki samochodów dominują we flotach MŚP, a jakimi markami przedsiębiorcy są zainteresowani czyli które marki mają jeszcze spory potencjał do sprzedaży w MŚP?
  • Czy zainteresowanie markami jakoś różni firmy w zależności od zatrudnienia, branży oraz rozmiaru floty?
  • Jaki jest poziom znajomości usług wynajmu długoterminowego aut? Czy w opinii przedsiębiorców to usługa odpowiednia dla nich?
  • Czy MŚP korzysta z oprogramowania do zarządzania flotą?
  • Czy firmy szkolą pracowników z bezpiecznej jazdy? Jeśli nie – dlaczego?
  • Czy firmy ubezpieczają się przed odpowiedzialnością karną w razie wypadku pracownika – kierowcy?
  • Kto w firmie płaci za mandat pracownika – kierowcy?
  • Czy sprawdzana jest trzeźwość kierowców?
  • Jakie sposoby na podniesienie bezpieczeństwa swoich kierowców na drogach widzą przedsiębiorcy?
  • Czy MŚP korzysta z kart paliwowych?
  • Czy firmy są lojalne wobec swojego emitenta czy mają wielu dostawców?
  • Jakie działania podejmują przedsiębiorcy w związku ze wzrostem cen paliw?
  • Jak MŚP wycofuje samochody z użytku?
  • Gdzie likwidowane są szkody w autach pogwarancyjnych?
  • Jakie części stosują przedsiębiorcy – oryginalne czy zamienniki?
  • Czy MŚP korzysta z brokera ubezpieczeniowego?
  • Czy firmy posiadają i korzystają z systemu telemetrycznego?
  • Jak wygląda dziś popularność aut hybrydowych wśród firm MŚP?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo kupna aut z alternatywnym napędem w najbliższej przyszłości?
  • Co właściwie zachęca a co zniechęca przedsiębiorców do kupna hybrydowego samochodu?
  • Gdzie MŚP szuka informacji i jak dokonuje wyboru firmowychpojazdów?

 

W raporcie występują m.in. nastepujące marki:

  • Allianz, Audi, Aviva, Axa, Bank BPH, Bank Millenium, Bank Ochrony Środowiska, Bank Rzemioła, Bank Spółdzielczy, Bank Zachodni WWBK, Benefia, BGZ Paribas, BNP Paribas, BZWBK Leasing, Citroen, Compensa, Deutsche Bank, Deutsche Leasing, EFL Car, Ergo, FCA Bank, Fiat, Ford, Generali, Getin Bank, Getin Leasing, Hyundai Idea Leasing, ING Lease, ING, Inter Risk, Liberty Direct, Link4, Masterlease, mBank, Mercedes Benz Leasing, Mercedes, Millenium Leasing, mLeasing, Nissan, Opel, Orix, Pekao Leasing, Peugeot Leasing, Peugeot, PKO BP, Pko Leasing, PKO SA, Pro Ama, PSA Finance, PZU Warta, Raiffaissen, Raiffeisen Leasing, Renault Credit Polska, Renault, Santander Consumer Bank, SG Equipment Leasing, Skoda, Toyota Bank, Toyota, Volkswagen Bank, Volkswagen Leasing, Volkswagen, Volvo. 
     

Zawartość raportu:

CELE PROJEKTU
METODOLOGIA I KONTEKST BADANIA
MANAGERSKIE KEY FINDINGS
PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ

Moduł 1. ROZMIAR FLOT UŻYTKOWANYCH PRZEZ MŚP – POTENCJAŁ RYNKU

  • Liczba rzeczywiście działających w Polsce firm MŚP
  • Polskie MŚP na tle struktury firm w Unii Europejskiej
  • Potencjał MŚP przez pryzmat zatrudnienia: Polska a Europa
  • Fluktuacja firm w Polsce w latach 2013-2015
  • Liczba pojazdów użytkowanych w Polsce, a potencjał flot MŚP
  • Liczba rejestracji pojazdów w latach 2013-2015 a floty w MŚP
  • Liczebność samochodów służbowych używanych w MŚP
  • Profile: charakterystyka rynku aut służbowych w MŚP a zatrudnienie, branża, region
  • Nowe i używane samochody w firmach

Moduł 2. Praktyki zakupowe pojazdów użytkowanych przez MŚP

  • Wybór marki i finansowania w praktyce MŚP
  • Rola wartości rezydualnej w procesie wyboru pojazdu
  • Źródła informacji w procesie wyboru samochodu służbowego
  • Główne kanały podczas wyboru firmowego auta
  • Profile: źródła informacji w procesie wyboru a branża, zatrudnienie i flota
  • Decydujący o zakupie samochodów do firmy
  • Profile: decyzyjność w sprawie zakupu samochodu a zatrudnienie

Moduł 3. FINANSOWANIE SAMOCHODÓW SŁUŻBOWYCH PRZEZ MŚP - TOP OF MIND MAREK FINANSUJĄCYCH I UBEZPIECZAJĄCYCH POJAZDY FIRMOWE

  • Rola źródeł finansowania pojazdów firmowych
  • Profile: zainteresowanie zewnętrznym finansowaniem a zatrudnienie
  • Rola zewnętrznych źródeł finansowania pojazdów firmowych (leasing)
  • Rola zewnętrznych źródeł finansowania pojazdów firmowych (kredyt)
  • Profile: charakterystyka firm zainteresowanych kredytem a zatrudnienie
  • Ocena MŚP dostępności finansowania kredytem zakupu auta
  • Profile: charakterystyka oceny dostępności kredytu a zatrudnienie i branża
  • Top of Mind firm leasingowych dla MŚP
  • Top of Mind banków dla MŚP
  • Top of Mind ubezpieczycieli dla MŚP

Moduł 4. PRAKTYKI UŻYTKOWANIA AUT W FIRMACH MŚP. MARKI, ZARZĄDZANIE, BEZPIECZEŃSTWO, PRODUKTY WSPIERAJĄCE

  • Marki użytkowane a marki, które chcieliby nabyć przedsiębiorcy
  • Profile: zainteresowanie top markami a zatrudnienie
  • Profile: zainteresowanie top markami a branża
  • Profile: zainteresowanie top markami a flota
  • Codzienne administrowanie flotami w MŚP
  • Znajomość usługi wynajmu długoterminowego pojazdów służbowych
  • Poziom korzystania z wynajmu długoterminowego i dopasowania do MŚP
  • Oprogramowanie do zarządzania flotą w MŚP
  • Profile: oprogramowanie do zarządzania a zatrudnienie, branża i flota
  • Rola szkoleń z bezpiecznej jazdy we flotach MŚP (bezpieczeństwo)
  • Przyczyny braku szkoleń z bezpiecznej jazdy w MŚP (bezpieczeństwo)
  • Praktyki regulowania mandatów pracujących kierowców (bezpieczeństwo)
  • Profile: regulowanie mandatów pracowników a flota
  • Profile: regulowanie mandatów pracowników a branża
  • Sprawdzanie trzeźwości pracujących kierowców (bezpieczeństwo)
  • Profile: sprawdzanie trzeźwości pracowników a flota
  • Profile: sprawdzanie trzeźwości pracowników a branża
  • Droga do wyższego bezpieczeństwa na drogach w ocenie MŚP
  • Posiadanie a użytkowanie kart paliwowych przez MŚP
  • Profile: karty paliwowe a zatrudnienie i flota
  • Kierunek działań przedsiębiorców podczas zwyżek cen paliw

Moduł 5. POLITYKA WYCOFYWANIA AUT Z UŻYTKOWANIA, LIKWIDACJE SZKÓD, PRZECHODZENIE NA HYBRYDY

  • Praktyki związane z wycofywaniem aut z eksploatacji w MŚP
  • Praktyki likwidacji szkód w pojazdach po gwarancji w MŚP
  • Stosowanie części zamiennych w pojazdach po gwarancji w MŚP
  • Broker ubezpieczeniowy i telemetria w MŚP
  • Samochody z napędem hybrydowym w MŚP
  • Postrzegane korzyści auta hybrydowego
  • Postrzegane bariery wprowadzania do flot aut hybrydowych
  • Podsumowanie – rekomendacje biznesowe B2B

 

Kup raport
Cena: 4.500 PLN netto

Więcej informacji pod adresem raporty@keralla.pl lub numerem telefonu +48 71 335 77 82

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd