Menu
A+ A A-

Raport "Pompy Ciepła - Aktualne Praktyki Zakupowe Instalatorów i Potencjał Marek 2019"


Z raportu dowiesz się między innymi:

  • Jakie trendy na lata 2019-2021 są kluczowe według instalatorów?
  • Jakie kryteria są ważne dla instalatorów przy wyborze pomp ciepła?
  • Które marki są przez instalatorów montowane najczęściej?
  • Gdzie najczęściej instalatorzy kupują pompy ciepła?
  • Jaki wizerunek mają według instalatorów najpopularniejsze marki pomp ciepła?
  • Czy instalatorzy biorą pod uwagę doradztwo sprzedawców przy zakupie pomp ciepła?
  • Czy instalatorzy uważają dostępne doradztwo za użyteczne? Jakich informacji im brakuje?
  • Jaka jest spontaniczna i wspomagana znajomość marek pomp ciepła?
  • Czy marki, które mają wysoką świadomość uzyskują równie wysoki poziom wyboru?
  • Które marki pomp ciepła wyróżniają się na tle innych i w czym?
  • Jak kształtuje się poziom lojalności instalatorów wobec marek?
  • Jeśli w punkcie sprzedaży nie ma preferowanej marki pomp ciepła – jak liczny odsetek instalatorów sięgnie po konkurenta?
  • Kto jest dla kogo konkurentem w opinii instalatorów? Z jakimi markami porównuje nas rynek (benchmark)?
  • W jakim kierunku przesuwa się uwaga instalatorów w zakresie źródeł informacji – w porównaniu do 3 lat wstecz?
  • Jaki  jest profil zakupowy „typowego instalatora pomp ciepła”? Które aspekty warto uwzględnić przy projektowaniu strategii komunikacji swojego brandu?

W raporcie występują m.in. następujące marki:

  • ACV, Alpha Innotec, Altech, Apic, Ariston, Atlantic, Auer, Beretta, Blaupunkt, Broetje, Buderus, Daikin, Danfoss, De Dietrich, Dimplex, Ekontech, Elektromet, Ferroli, Fonko, Fujitsu (Klima Therm), Galmet, Gazuno, Gejzer, Gorenje, Hennlich (Waterkotte), Herz, Hewalex, Hibernatus, Hilux, Hitachi, Hot Jet, Hydrosolar, Immergas, IVT, Junkers-Bosch, Kospel, LG, Miller, Mitsubishi, Nibe-Biawar, Oschner, Panasonic, Samsung, Saunier Duval, Silesia Term, Stiebel Eltron, Termet, Thermia, Tweetop, Vaillant, Viessmann, Viteco, Waterfurnace, Wolf.


Zawartość raportu:

CELE PROJEKTU
Cele projektu, metodologia i kontekst badania
Założenia projektu Sector Brand B2B Keralla Research
Charakterystyka instalatorów: zatrudnienie, staż zawodowy, specjalizacja
Charakterystyka instalatorów: lokalizacja (regiony i województwa)
Managerskie key findings
Rekomendacje biznesowe B2B – cz. 1-2

Moduł 1. CZYNNIKI WYBORU POMP CIEPŁA, ROZPOZNAWALNOŚĆ MAREK, WYRÓŻNIKI
Wymieniani producenci i marki rynku pomp ciepła
Trendy w pompach ciepła
Najważniejsze czynniki wyboru pomp ciepła
Miejsca zakupu pomp ciepła oraz dopasowanie oferty
Rola i użyteczność doradztwa sprzedawcy podczas wyboru pomp ciepła
Typ oczekiwanego doradztwa podczas wyboru pomp ciepła
Znajomość spontaniczna i wspomagana marek pomp ciepła
Znajomość spontaniczna i wspomagana marek pomp ciepła – cz.1 – 3
Producenci pomp ciepła wyróżniający się na tle innych
Cechy wyróżniających się producentów pomp ciepła – cz. 1 – 2

Moduł 2. NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE MARKI POMP CIEPŁA, KONKURENCJA, LOJALNOŚĆ, WIZERUNEK
Marki pomp ciepła kupowane najczęściej przez profesjonalistów
Marki zastępujące preferowany brand (tzw. drugi wybór)
Bezpośredni konkurenci dla najczęściej wybieranych marek
Wizerunek najczęściej kupowanych marek pomp ciepła
Wizerunek najczęściej kupowanych marek pomp ciepła – cz. 1 - 6

Moduł 3. PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE, ŹRÓDŁA INFORMACJI
Uczestnictwo w programach lojalnościowych
Zmiany w preferowanych źródłach informacji o pompach ciepła w relacji do 3 lat wstecz
Rola tradycyjnych źródeł informacji o nowościach branżowych
Rola nowoczesnych źródeł informacji o nowościach branżowych – cz. 1 - 2

Moduł 4. PROFIL ZAKUPOWY TYPOWEGO INSTALATORA POMP CIEPŁA
Profil zakupowy typowego instalatora pomp ciepła – cz. 1 - 2
Cechy wyróżniające instalatorów pomp ciepła wybranych marek
Keralla Research Instytut Badań i Rozwiązań B2B


Kup raport
Cena: 4.200 PLN netto (PL)

 

Więcej informacji pod adresem raporty@keralla.pl lub numerem telefonu +48 519 08 81 84

Our website is protected by DMC Firewall!