Menu
A+ A A-

Raport managerski "Finanse Inwestycje Trendy (FIT JESIEŃ 2020) Branży Transportowej - Pandemia i Co Dalej?" (4 SELL)

  • Ogólnopolskie badanie wśród firm transportowych zajmujących się krajowym i międzynarodowym przewozem towarów.
  • Raport managerski dla firm oferujących finansowanie pojazdów ciężarowych, windykacje, faktoring, ubezpieczanie, opony, paliwa, dla producentów assetu (naczep, przyczep, ciągników siodłowych etc.) oraz firm transportowych.
  • Data wydania raportu: 4Q2020. Sygn. 459/11/2020
  • Stron: 49
  • Format dostawy: elektronicznie (PDF), język polski
  • Cena licencji krajowej, niewyłącznej: 3470 PLN (+VAT) Kup raport

Czym jest licencja niewyłączna?
Pobierz opis raportu


Z raportu dowiesz się między innymi:

  • Jakie działania podejmują przewoźnicy, by poradzić sobie z wpływem pandemii COVID-19 na firmę?  
  • Czy branża TSL będzie zwracać się w kierunku pojazdów używanych oraz wynajmu?
  • Czy przewoźnicy zauważają zaostrzenie warunków finansowania dla branży TSL?
  • Czy przewoźnicy renegocjowali umowy z dostawcami usług okołoflotowych? Czy zmieniają ceny? W jakim kierunku?
  • Jakiej polityki i wsparcia oczekują przewoźnicy od leasingodawców, ubezpieczycieli i dostawców?
  • Co w obecnej sytuacji pomogłoby przewoźnikom najbardziej?
  • Z jakich rozwiązań wspierających utrzymanie płynności finansowej skorzystali przewoźnicy w związku z pandemią?
  • Skala efektów pandemii dla branży TSL w zakresie frachtu, zatorów, płynności (ile firm odczuło spadki, jaka jest skala spadków, co prognozują przewoźnicy na kolejne miesiące?)
  • Najnowszy wskaźnik FIT TSL, który dokładnie pokazuje głębokość zmian kondycji firm
  • Nowe szacunki rozmiaru rynku TSL (ile jest aktywnych firm TSL, ile może upaść?)
  • Co aktualnie jest dla przewoźników wyzwaniem? Na czym się koncentrują?
  • Co dla przewoźników oznacza utrzymanie się pandemii w perspektywie kolejnych 6 miesięcy?

 


Zawartość raportu:

I. WSKAŹNIK FIT NA JESIEŃ 2020. NASTROJE, KONDYCJA, PROGNOZY

  • Wartość wskaźnika Finanse Inwestycje Trendy na 2020 rok
  • O czym informuje wskaźnik FIT branży transportowej?
  • Prognozowany kierunek zmian w zakresie realizowanego frachtu na najbliższe 6 miesięcy
  • Głębokość skutków pandemii w zakresie spadku frachtu i prognoza ewentualnych spadków na kolejne miesiące
  • Spadek frachtu – prawdopodobne przyczyny
  • Profile: spadek i wzrost frachtu wg zatrudnienia i typu przewozu
  • Prognozowany kierunek zmian w obszarze zatorów płatniczych 2021
  • Prognozowany kierunek zmian w zakresie upadłości firm (likwidacji biznesów)
  • Skala niewypłacalnych spółek już zgłoszonych do KRS
  • Aktualny rozmiar rynku transportowego – tendencje i zmiany
  • Charakterystyka rynku TSL wg województw i formy prawnej


II. PANDEMIA I CO DALEJ?

  • Prawdopodobne scenariusze dla branży TSL na kolejne 6 miesięcy
  • Prawdopodobne scenariusze dla branży TSL – opinie przewoźników (cytaty)
  • Profile: scenariusze na kolejne miesiące wg typu transportu, floty, zatrudnienia i typu przewozu
  • Czy mniejszy popyt na nowe pojazdy ożywi rynek używanych pojazdów ciężarowych?
  • Czy obecne trudności zwiększą popyt na wynajem pojazdów ciężarowych?


III. CHARAKTER SKUTKÓW PANDEMII. OBECNE WYZWANIA I PROBLEMY

  • Aktualne wyzwania firm przewozowych i obszary, na których skupiają się właściciele
  • Wyzwania firm przewozowych w sytuacji pandemii – pozostałe wskazania
  • Profile: wyzwania firm przewozowych wg typu transportu, zatrudnienia, floty
  • Wpływ dalszego trwania pandemii na branżę TSL
  • Profile: wpływ dalszego trwania pandemii na firmy wg typu transportu, zatrudnienia, floty


IV. OCZEKIWANE WSPARCIE RZĄDU, ORGANIZACJI BRANŻOWYCH, INSTYTUCJI FINANSOWYCH, ROZWIAZANIA WSPIERAJĄCE PŁYNNOŚĆ FINANSOWĄ

  • Co aktualnie by pomogło – ocena przewoźników wobec już podjętych działań i pomysłów rządu oraz organizacji branżowych
  • Profile: ocena wsparcia i oczekiwana pomoc a staż firmy, typ transportu, wykonywane przewozy, flota
  • Zmiany w warunkach finansowania dla przewoźników
  • Oczekiwania przewoźników wobec firm z branż: leasing, ubezpieczenia, faktoring, produkcja pojazdów i serwis
  • Skala korzystania z oferty firm wspierających utrzymanie płynności finansowej w związku z pandemią (tarcza antykryzysowa, windykacja, wezwania BIG)
  • Skala korzystania z oferty firm wspierających utrzymanie płynności finansowej w związku z pandemią (wywiadownie gospodarcze, kredyt, faktoring)


V. PLANY I PERSPEKTYWY NA NAJBLIŻSZY CZAS. PODEJMOWANE DECYZJE. POLITYKA CENOWA, RENEGOCJACJE UMÓW. SKALA PLANOWANYCH INWESTYCJI

  • Podejmowane działania przewoźników niwelujące skutki pandemii
  • Podejmowane działania przewoźników niwelujące skutki pandemii – pozostałe wskazania
  • Profile: podejmowane działania przewoźników wg zatrudnienia, typu transportu, stażu
  • Polityka cenowa przewoźników: aktualne decyzje i prognozy na kolejne miesiące
  • Skala planowanych inwestycji w pojazdy jeszcze w 2020 roku
  • Planowane inwestycje według kategorii pojazdów
  • Skala dokonanych renegocjacji warunków z dostawcami usług okołoflotowych

        
VI. METODOLOGIA BADANIA, CHARAKTERYSTYKA BADANYCH FIRM TRANSPORTOWYCH, INFORMACJE  LICENCYJNE

  • Metodologia badania
  • Charakterystyka badanych firm transportowych
  • Informacje licencyjne

Kup raport
Cena: 3.470 PLN netto

 

Więcej informacji pod adresem raporty@keralla.pl lub numerem telefonu +48 519 08 81 84

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd