Menu
A+ A A-

Raport managerski "Finanse Inwestycje Trendy (FIT 2021) Branży Transportowej - Pandemia i Co Dalej?" (4 SELL)

  • Ogólnopolskie badanie wśród firm transportowych zajmujących się krajowym i międzynarodowym przewozem towarów.
  • Raport managerski dla firm oferujących finansowanie pojazdów ciężarowych, windykacje, faktoring, ubezpieczanie, opony, paliwa, dla producentów assetu (naczep, przyczep, ciągników siodłowych etc.) oraz firm transportowych.
  • Data wydania raportu: 2Q2021. Sygn. 461/06/2021
  • Stron:53
  • Format dostawy: elektronicznie (PDF), język polski
  • Cena licencji krajowej, niewyłącznej: 3.700 PLN (+VAT) Kup raport

Czym jest licencja niewyłączna?
Pobierz opis raportu


Z raportu dowiesz się między innymi:

  • Jakie są kluczowe drivery zmian kształtujące branżę transportową w 2021 roku?
  • W jaki sposób Pakiet Mobilności wpłynie na biznesy polskich przewoźników? Jakie  konsekwencje uznano za najbardziej dolegliwe?
  • Czy alternatywne źródła zasilania flot są realne w branży TSL?
  • Ciężarowy transport autonomiczny – korzyść czy zagrożenie? Kiedy będzie stosowany w Europie?
  • Z jakich rozwiązań wspierających utrzymanie płynności finansowej skorzystali przewoźnicy w związku z pandemią? Kredyt, Tarcza, wezwania do zapłaty, faktoring?
  • Które formy finansowania flot przewoźnicy uznali za najlepiej dopasowane do potrzeb TSL w obliczu pandemii?
  • Aktualna sytuacja branży TSL w zakresie frachtu, zatorów, płynności. Ile firm odczuwa spadki, ile wzrosty? Co prognozują przewoźnicy na kolejne 12 miesięcy?
  • Najnowszy wskaźnik FIT TSL, który dokładnie pokazuje aktualną kondycję firm transportowych – po pandemii.
  • Co aktualnie jest dla przewoźników wyzwaniem? Na czym się będą skupiać do 2022 roku?

Zawartość raportu:

I. NASTROJE, KONDYCJA, PROGNOZY I WSKAŹNIK FIT NA 2021 ROK

  • Wartość wskaźnika Finanse Inwestycje Trendy na 2021 rok
  • O czym informuje wskaźnik FIT branży transportowej?
  • Obecny i prognozowany kierunek zmian w zakresie realizowanego frachtu na najbliższe 12 miesięcy
  • Aktualna ocena skali zatorów płatniczych
  • Prognozowany kierunek zmian w zatorach płatniczych na najbliższe 12 miesięcy
  • Profile: prognozy zatorów płatniczych według specjalizacji, zatrudnienia, typu przewozu, stażu i floty
  • Obecny i prognozowany kierunek zmian w zakresie upadłości firm na najbliższe 12 miesięcy
  • Profile: prognozy zatorów płatniczych według specjalizacji i typu przewozu
  • Skala niewypłacalnych spółek już zgłoszonych do KRS
  • Aktualny rozmiar rynku transportowego – tendencje i zmiany
  • Charakterystyka rynku TSL wg województw i formy prawnej
  • Zapotrzebowanie na usługi firm transportowych w pierwszej połowie tego roku
  • Profile: spadek i wzrost frachtu wg zatrudnienia i typu przewozu


II. DRIVERY ZMIAN, CZYNNIKI WAŻNE DLA KONDYCJI BRANŻY TRANSPORTOWEJ W 2021

  • Kluczowe drivery zmian branży transportowej w 2021
  • Drivery społeczne
  • Drivery ustawodawcze i prawne
  • Drivery gospodarcze
  • Wszystkie czynniki wskazywane jako ważne dla branży na kolejne 12 miesięcy
  • Profile: czynniki kształtujące transport a staż firmy, typ przewozu i specjalizacja
  • Profile: czynniki kształtujące transport a zatrudnienie, flota, staż i specjalizacja

 

III. „PAKIET MOBILNOŚCI”I JEGO AKTUALNE, post-COVIDOWE SKTUKI DLA SEKTORA - OCENY PRZEWOŹNIKÓW

  • Ocena wpływu Pakietu Mobilności na biznesy polskich przewoźników
  • Co uznano, za najbardziej dolegliwe konsekwencje Pakietu Mobilności?
  • Ocena skali tzw. „pustych przebiegów” jako skutku Pakietu Mobilności
  • Jakie będą najważniejsze skutki wprowadzenia Pakietu Mobilności – prognozy przewoźników?
  • Profile: konsekwencje Pakietu Mobilności wg zatrudnienia, floty, typu przewozów, stażu

 

IV. TRENDY I NOWOŚCI: ALTERNATYWNE  ŹRÓDŁA ZASILANIA ORAZ PRZYSZŁOŚĆ AUTONOMICZNYCH POJAZDÓW - OPINIE PRZEWOŹNIKÓW

  • Alternatywne źródła zasilania flot? Już wdrażane, możliwe czy nierealne? Scenariusze wg przewoźników
  • Alternatywne źródła zasilania floty (cytaty)
  • Profile: alternatywne źródła zasilania wg stażu, specjalizacji, typu przewozu, zatrudnienia
  • Profile: alternatywne źródła zasilania wg zatrudnienia, typu przewozu i specjalizacji
  • Ciężarowy transport autonomiczny w Europie?  W ciągu pięciu lat, dekady czy wcale? Opinie przewoźników
  • Transport autonomiczny: jakie korzyści, jakie zagrożenia? Opinie przewoźników
  • Transport autonomiczny – percepcja (cytaty)


V. FINANSOWANIE W CZASIE PANDEMII, WYZWANIA PRZEWOŹNIKÓW NA TEN ROK ORAZ PLANY INWESTYCJI WE FLOTY

  • Z jakich form wsparcia korzystali przewoźnicy w pandemii: kredyty, windykacja, Tarcza Antykryzysowa
  • Z jakich form wsparcia korzystali przewoźnicy w pandemii: wezwania do zapłaty przy wsparciu biur informacji, faktoring, wywiadownie gospodarcze
  • Planowane inwestycje we floty – jeszcze w 2021 roku
  • Planowane inwestycje według kategorii pojazdów
  • Ocena dopasowania różnych form finansowania flot do potrzeb przewoźników w kontekście pandemii
  • Aktualne wyzwania i obszary, na których skupiają się właściciele firm przewozowych
  • Aktualne wyzwania i obszary, na których skupiają się właściciele firm przewozowych
  • Profile: wyzwania firm przewozowych wg zatrudnienia, floty, stażu na rynku, typu transportu


VI. METODOLOGIA BADANIA, CHARAKTERYSTYKA BADANYCH FIRM TRANSPORTOWYCH, INFORMACJE  LICENCYJNE

  • Metodologia badania
  • Charakterystyka badanych firm transportowych
  • Informacje licencyjne

Kup raport
Cena: 3.700 PLN netto

 

Więcej informacji pod adresem raporty@keralla.pl lub numerem telefonu +48 519 08 81 84

DMC Firewall is a Joomla Security extension!