Badania Klientów B2B
Klienci biznesowi potrafią różnić się w swoich oczekiwania, co wynika ze specyfiki działalności, charakteru rynku, na którym działają, a nawet wieku przedsiębiorstwa. Z tego względu, tak istotny jest właściwy dobór technik badawczych oraz adekwatna do specyfiki rynku konstrukcja narzędzia.
Nasi badacze pracują wyłącznie w obszarach business-to-business, co sprawia, że rozumieją złożoność relacji firma-firma i potrafią adekwatnie do rynku przeanalizować procesy związane z wyborem, obsługą i oczekiwaniami, które wpływają na ocenę współpracy i postrzeganą jakość usług.
W budowaniu strategii sprzedaży kierowanej do klienta biznesowego, dobór korzyści oferowanych poszczególnym segmentom klientów jest jednym z większych wyzwań działu marketingu oraz departamentu sprzedaży. Jednym z ważniejszych źródeł informacji są dobrze zaprojektowane badania satysfakcji klientów.
Główne obszary badawcze związane z badaniami klientów (przykłady):
- Satysfakcja klienta biznesowego, łącznie z wyliczeniem wskaźników:
- CSI - Customer Satisfaction Index
- NPS - Net Promoter Score
- BBA - Business Brand Audit (autorski wskaźnik Instytutu Keralla Research określający poziom spójności komunikowanych wartości marki z jej percepcją wśród klientów)
- Lojalność klienta
- Badania profilu klienta (segmentacyjne)
Zobacz przykładowe referencje firm, które zbadały satysfakcję swoich klientów.
Zadzwoń, napisz, zapytaj - doradzimy, jaki raport będzie najlepiej wspierał decyzje biznesowe w Twojej organizacji.
Przykładowe realizacje badań w tym obszarze:
Badanie Satysfakcji Klientów Korzystających z Usług Firm Windykacyjnych, Faktoringowych, BIG-ów
- Instytut Keralla Research regularnie prowadzi badania satysfakcji klientów korzystających z usług firm windykacyjnych, faktoringowych oraz biur informacji gospodarczej [2018].
Badanie Satysfakcji Klientów Wynajmu Długoterminowego Samochodów
- Instytut Keralla Research regularnie prowadzi badania satysfakcji klientów korzystających z wynajmu długoterminowego samochodów [2018].
Badanie Satysfakcji Klientów Firm z Przemysłu Energetycznego
- Instytut Keralla Research przeprowadził badanie satysfakcji wśród klientów korzystających z urządzeń i infrastruktury do zastosowań w energetyce [2016].
Badanie Satysfakcji Klientów Flotowych
- Po raz drugi już agencja KerallaResearch wykonała cykliczny pomiar satysfakcji klientów korzystających z usług firm członkowskich Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Podstawowym celem badania było sporządzenie wskaźnika...