Tel. 71 335 77 82
kontakt@keralla.pl
Menu
A+ A A-

Raport sygnalny "Działalność start-upów w Polsce" (4 FREE)

Pobierz raport "Działalność start-upów w Polsce" [10.18]

  • Wzrasta liczba start-upów w Polsce. W 2015 r. działały 2432 takie firmy, w 2016 r. – 2670, a w ubiegłym roku – jak wynika z opracowania ExMetrix – było ich 2790. Najwięcej, bo 25 proc. start-upów zlokalizowanych było w Warszawie.
  • Aż 83 proc. start-upów sprzedaje w segmencie B2B, a 82 proc. deklaruje chęć współpracy z klientem korporacyjnym. Na korporację, jako aktualnego partnera biznesowego, wskazuje 30 proc. start-upów, a co piąta firma w tej grupie określa „duży biznes” jako strategicznego klienta. Polskie lub zagraniczne korporacje mają udziały łącznie w 4 proc. start-upów w Polsce.
  • Prezentowane dane dotyczą start-upów spełniających minimum jedno z kryteriów określonych przez fundację StartUp Poland, która od 2015 roku prowadzi badania w przedsiębiorstwach zaliczających się do sektora gospodarki cyfrowej, przetwarzających informacje lub pochodne, a ich technologie stanowią kluczowy element modelu biznesowego bądź tworzą nowe rozwiązania technologiczne w obszarze ICT.
  • Jak podaje StartUp Poland, jak dotąd środki państwowe przeznaczone na działalność start-upową wyniosły ponad 1,5 mld PLN, z czego większość stanowił kapitał zainwestowany przez Państwową Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (890 mln PLN). Krajowy Fundusz Kapitałowy przeznaczył 440 mln PLN, a Narodowe Centrum Badań i Rozwoju –  250 mln PLN.
  • Na jeden start-up przypada średnio 700 tys. EUR dofinansowania z dowolnego źródła zewnętrznego, ale rozkład prezentujący wysokość uzyskanych środków przez poszczególne firmy wskazuje, że połowa przedsiębiorstw pozyskała dofinansowanie nieprzekraczające kwoty 188 tys. EUR, a tylko kilkanaście firm otrzymało kwoty sięgające nawet kilku milionów EUR.
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd