Menu
A+ A A-

Badania Otoczenia

Badanie otoczenia rynkowego przedsiębiorstwa dostarcza między innymi informacji na temat szans rynkowych wynikających z synergii i stworzenia nowych powiązań między firmami zajmującymi się działalnością analogiczną lub komplementarną (podczas planów tworzenie sieci, klastrów, konsorcjów).

Śledzenie kierunków zmian otoczenia biznesowego pozwala przedsiębiorcom nie tylko na bieżąco modyfikować strategię własnego rozwoju, ale również pomaga identyfikować te rodzaje działalności, które mogą być źródłem innowacyjnych rozwiązań dla zupełnie nowych odbiorców.  

Główne obszary badawcze związane z badaniami otoczenia:

  • Zdefiniowanie kluczowych elementów tworzących przestrzeń dla planowanego biznesu
  • Identyfikacja branż (działalności) mających potencjał utworzenia klastra
  • Wyszukiwanie i rozpoznanie nisz rynkowych, które mogą być zagospodarowane dzięki łączeniu różnych biznesów

Praktyczne zastosowanie raportu:

  • Planowanie przyszłych działań firmy planującej ekspansję w klastrze
  • Budowanie strategii działań różnych biznesów na terenach np. tej samej strefy ekonomicznej
  • Ocena ryzyk oraz szans i zagrożeń (kluczowego do biznes planu, do dokumentacji wnioskujących o dotacje lub inne finansowanie zewnętrzne).

 

Zadzwoń, napisz, zapytaj - doradzimy, jaki raport będzie najlepiej wspierał decyzje biznesowe w Twojej organizacji.

Our website is protected by DMC Firewall!