Benchmarking do konkurencji
- BENCHMARKING - metoda benchmarkingu w badaniach b2b ma na celu porównania i oceny wyników osiąganych na różnych rynkach, celem ustaleniu faktycznej pozycji badanego obiektu i możliwości rozwoju, zmian oraz spodziewanych – możliwych do uzyskania – wyników.
- Ten rodzaj benchmarkingu stosowany jest w wielu dziedzinach. Przeprowadzenie opartej na wynikach analizy, pozwala ustalić adekwatność własnych działań i planów, a także ustalić rozmiar osiąganych rezultatów na danym rynku w kontekście wyników innych. Informacje tego rodzaju są przydatne w zarządzaniu poprzez uwzględnienie perspektywy klienta, końcowego odbiorcy ofert.
- Dodatkową zaletą benchmarkingu jest możliwość przewidywania wpływu określonych działań na jedną instytucję, dzięki analizie ich zastosowania w innej organizacji (np. przewidywanie zmian spowodowanych przebudową jednego obiektu na jego późniejszą pozycję na rynku - ocena skutków tego wpływu).