Wywiad telefoniczny (CATI)
NA CZYM POLEGA METODA ILOŚCIOWA W BADANIACH RYNKOWYCH?
- Badania rynkowe wykonywane tzw. metodą ilościową realizuje się na licznych, najczęściej reprezentatywnych próbach, a celem nadrzędnym jest uzyskanie odpowiedzi na pytania o częstotliwość i korelacje. Upraszczając, badania ilościowe odpowiadają na pytania: jak dużo, jak często, jak licznie, natomiast rzadko (lub wcale) nie zajmują się pytaniem: dlaczego? [to domena badań jakościowych].
- W badaniach ilościowych określa się skalę błędu (czyli podaje się informację o ile uzyskany wynik będzie odbiegać od rzeczywistości w dół lub w górę) oraz przy jakim poziomie ufności wykonano pomiar.
KIEDY NAJCZĘŚCIEJ STOSUJEMY METODY ILOŚCIOWE W BADANIACH B2B?
Badania ilościowe wykorzystuje się do statystycznego prezentowania i mierzenia różnych obszarów związanych z działalnością przedsiębiorstwa np.:
- szacowania popytu na produkty/usługi
- określania wartości, potencjału rynku
- badania udziałów rynkowych (produktów, konkurencji)
- badania zadowolenia klientów,
- badania oczekiwań i potrzeb kontrahentów, partnerów biznesowych,
- badania pracowników (np. w zakresie warunków zatrudniania, w obszarze BHP, związków zawodowych itp.)
- badania marki
- badania produktu
- badania cen, opakowań, pozycjonowania
- badania segmentacyjne
- badania komunikacji
- badania konkurencji