Raport managerski "Finanse Inwestycje Trendy (FIT 2018) Branży Transportowej"
Ogólnopolskie badanie wśród firm transportowych zajmujących się krajowym i międzynarodowym przewozem towarów.
Raport managerski dla firm oferujących finansowanie pojazdów ciężarowych, windykacje, faktoring, ubezpieczanie, opony, paliwa, dla producentów assetu (naczep, przyczep, ciągników siodłowych etc.) oraz firm transportowych.
Data wydania raportu: 2Q2018. Sygn. 455/04/2018
Stron: 50
Format dostawy: elektronicznie (PDF), język polski
Cena licencji krajowej, niewyłącznej: 3470 PLN netto Kup raport
Czym jest licencja niewyłączna?
Pobierz opis raportu
Pozostałe gotowe raporty managerskie
Z raportu dowiesz się między innymi:
- Co będzie kształtować branżę TSL do końca roku 2018?
- Czy aktualnie obserwowane zmiany (Pakiet Mobilność, regulacje rządowe, braki kadrowe, zmiany reguł gry przez implementację sieciowości i czyszczenie rynku z szarej strefy, wyraźny spadek konkurencyjności i marż) – zmarginalizują rolę polskiego rynku usług przewozowych czy będą impulsem do jej umocnienia i dobrze pojętej, długo oczekiwanej konsolidacji sił w dłuższej perspektywie?
- Jakie drivery zmian kształtują polski sektor TSL i jakie czynniki będą oddziaływać na sytuację branży w kolejnych miesiącach?
- Jak duży jest dziś rynek firm przewozowych (wg licencji, zezwoleń i szacunków własnych – liczba firm aktywnie działających w branży transportu towarów)? Uwaga! Potwierdziły się nasze ubiegłoroczne prognozy wskazujące na spadek dynamiki wydawanych zezwoleń. Co to oznacza dla partnerów branży TSL?
- Jakie są postawy transportowców wobec nowych wyzwań, które wiążą się z m.in. z usieciowieniem i przechodzeniem branży na wyższy level sztuki biznesowej, czyli Transport 4.0?
- Jak przewoźnicy podchodzą do zmian, które będą efektem usieciowienia? Których skutków usieciowienia obawiają się najbardziej, a które traktują jako szansę rozwoju swojego biznesu?
- Czy przewoźnicy są przygotowani mentalnie do nadchodzących zmian?
- W aktualnym raporcie również postawy wobec sukcesji w kontekście zmieniającego się właśnie modelu biznesowego. Czy przewoźnicy mają komu przekazać biznes? Czy chcą go przekazywać? Jaki liczny jest udział firm w których właściciele mają ponad 20-letni staż pracy? Co to może oznaczać dla całego sektora? Jak liczna grupa już teraz informuje, że biznes będzie wygaszać?
Zawartość raportu:
- Aktualna i prognozowana liczba frachtu w 2018
- Notowany spadek frachtu u części firm - przyczyny
- Plany rozwoju firm lub ich likwidacji na lata 2019-2020
- Aktualna i prognozowana skala zatorów w 2018
- Aktualna i prognozowana skala upadłości w 2018
- Skala niewypłacalnych spółek zgłoszonych do KRS
- Rozmiar rynku transportowego - tendencje i zmiany
- Charakterystyka rynku TSL wg województw i formy prawnej
- Wartość wskaźnika Finanse Inwestycje Trendy na 2018 rok
- O czym informuje wskaźnik FIT branży transportowej?
II. DRIVERY ZMIAN, CZYNNIKI WAŻNE DLA KONDYCJI BRANŻY TRANSPORTOWEJ W 2018
- Drivery zmian branży transportowej w 2018 roku
- Drivery ustawodawcze i społeczne
- Drivery gospodarcze
- Drivery technologiczne
- Czynniki wskazywane jako ważne dla branży w 2018
- Czynniki wskazywane jako mniej ważne dla branży w 2018
- Profile: oceny sytuacji w branży a zatrudnienie, flota
III. INWESTYCJE, FINANSE, ZNAJOMOŚĆ WYNAJMU, ZMIANY LICZEBNOŚCI TABORU
- Planowane inwestycje według źródeł finansowania w 2018
- Planowane inwestycje według kategorii pojazdów
- Ekspansja leasingu producenckiego w 2018
- Profile zakupowe: plany inwestycyjne a zatrudnienie, flota, typ transportu, obsługiwane kierunki
- Poziom znajomości usługi wynajmu długoterminowego
- Profile zakupowe: znajomość wynajmu a zatrudnienie, flota, obsługiwane kierunki, staż w zawodzie, sieciowość
- Profile zakupowe: rozmiar floty a ciągniki siodłowe spełniające normę Euro 6
- Profile zakupowe: zatrudnienie a rozmiar flot 2017 vs 2018
IV. TRENDY, NOWOŚCI, ZMIANY MODELU BIZNESOWEGO, USIECIOWIENIE, TRANSPORT 4.0, GOTOWOŚĆ DO SUKCESJI
- Zmiany modelu biznesowego na rynku przewozowym 2005 – 2018
- Postawy przewoźników wobec usieciowienia
- Prognozowane efekty usieciowienia dla przewoźników
- Zakładane pozytywne konsekwencje usieciowienia
- Zakładane negatywne konsekwencje usieciowienia
- Postrzegane korzyści i zagrożenia usieciowienia (cytaty)
- Profile: usieciowienie a zatrudnienie, flota, obsługiwane kierunki, staż w zawodzie
- Korzystanie z pakietów serwisowych i plany ich zakupu, ocena predykcji awarii dzięki usieciowieniu
- Profile zakupowe: pakiety serwisowe a zatrudnienie, flota, obsługiwane kierunki
- Przygotowanie branży do zmian modelu biznesu i sukcesji
- Największe wyzwania sukcesji w opinii przewoźników
V. METODOLOGIA BADANIA, CHARAKTERYSTYKA BADANYCH FIRM TRANSPORTOWYCH, INFORMACJE LICENCYJNE
- Metodologia badania
- Charakterystyka badanych firm transportowych
- Informacje licencyjne
Kup raport
Cena: 3.470 PLN netto
Więcej informacji pod adresem raporty@keralla.pl lub numerem telefonu +48 71 335 77 82