Raport managerski "Finanse Inwestycje Trendy (FIT JESIEŃ 2020) Branży Transportowej - Pandemia i Co Dalej?"
Ogólnopolskie badanie wśród firm transportowych zajmujących się krajowym i międzynarodowym przewozem towarów.
Raport managerski dla firm oferujących finansowanie pojazdów ciężarowych, windykacje, faktoring, ubezpieczanie, opony, paliwa, dla producentów assetu (naczep, przyczep, ciągników siodłowych etc.) oraz firm transportowych.
Data wydania raportu: 4Q2020. Sygn. 459/11/2020
Stron: 49
Format dostawy: elektronicznie (PDF), język polski
Cena licencji krajowej, niewyłącznej: 3470 PLN (+VAT) Kup raport
Czym jest licencja niewyłączna?
Pobierz opis raportu
Z raportu dowiesz się między innymi:
- Jakie działania podejmują przewoźnicy, by poradzić sobie z wpływem pandemii COVID-19 na firmę?
- Czy branża TSL będzie zwracać się w kierunku pojazdów używanych oraz wynajmu?
- Czy przewoźnicy zauważają zaostrzenie warunków finansowania dla branży TSL?
- Czy przewoźnicy renegocjowali umowy z dostawcami usług okołoflotowych? Czy zmieniają ceny? W jakim kierunku?
- Jakiej polityki i wsparcia oczekują przewoźnicy od leasingodawców, ubezpieczycieli i dostawców?
- Co w obecnej sytuacji pomogłoby przewoźnikom najbardziej?
- Z jakich rozwiązań wspierających utrzymanie płynności finansowej skorzystali przewoźnicy w związku z pandemią?
- Skala efektów pandemii dla branży TSL w zakresie frachtu, zatorów, płynności (ile firm odczuło spadki, jaka jest skala spadków, co prognozują przewoźnicy na kolejne miesiące?)
- Najnowszy wskaźnik FIT TSL, który dokładnie pokazuje głębokość zmian kondycji firm
- Nowe szacunki rozmiaru rynku TSL (ile jest aktywnych firm TSL, ile może upaść?)
- Co aktualnie jest dla przewoźników wyzwaniem? Na czym się koncentrują?
- Co dla przewoźników oznacza utrzymanie się pandemii w perspektywie kolejnych 6 miesięcy?
Zawartość raportu:
I. WSKAŹNIK FIT NA JESIEŃ 2020. NASTROJE, KONDYCJA, PROGNOZY
- Wartość wskaźnika Finanse Inwestycje Trendy na 2020 rok
- O czym informuje wskaźnik FIT branży transportowej?
- Prognozowany kierunek zmian w zakresie realizowanego frachtu na najbliższe 6 miesięcy
- Głębokość skutków pandemii w zakresie spadku frachtu i prognoza ewentualnych spadków na kolejne miesiące
- Spadek frachtu – prawdopodobne przyczyny
- Profile: spadek i wzrost frachtu wg zatrudnienia i typu przewozu
- Prognozowany kierunek zmian w obszarze zatorów płatniczych 2021
- Prognozowany kierunek zmian w zakresie upadłości firm (likwidacji biznesów)
- Skala niewypłacalnych spółek już zgłoszonych do KRS
- Aktualny rozmiar rynku transportowego – tendencje i zmiany
- Charakterystyka rynku TSL wg województw i formy prawnej
II. PANDEMIA I CO DALEJ?
- Prawdopodobne scenariusze dla branży TSL na kolejne 6 miesięcy
- Prawdopodobne scenariusze dla branży TSL – opinie przewoźników (cytaty)
- Profile: scenariusze na kolejne miesiące wg typu transportu, floty, zatrudnienia i typu przewozu
- Czy mniejszy popyt na nowe pojazdy ożywi rynek używanych pojazdów ciężarowych?
- Czy obecne trudności zwiększą popyt na wynajem pojazdów ciężarowych?
III. CHARAKTER SKUTKÓW PANDEMII. OBECNE WYZWANIA I PROBLEMY
- Aktualne wyzwania firm przewozowych i obszary, na których skupiają się właściciele
- Wyzwania firm przewozowych w sytuacji pandemii – pozostałe wskazania
- Profile: wyzwania firm przewozowych wg typu transportu, zatrudnienia, floty
- Wpływ dalszego trwania pandemii na branżę TSL
- Profile: wpływ dalszego trwania pandemii na firmy wg typu transportu, zatrudnienia, floty
IV. OCZEKIWANE WSPARCIE RZĄDU, ORGANIZACJI BRANŻOWYCH, INSTYTUCJI FINANSOWYCH, ROZWIAZANIA WSPIERAJĄCE PŁYNNOŚĆ FINANSOWĄ
- Co aktualnie by pomogło – ocena przewoźników wobec już podjętych działań i pomysłów rządu oraz organizacji branżowych
- Profile: ocena wsparcia i oczekiwana pomoc a staż firmy, typ transportu, wykonywane przewozy, flota
- Zmiany w warunkach finansowania dla przewoźników
- Oczekiwania przewoźników wobec firm z branż: leasing, ubezpieczenia, faktoring, produkcja pojazdów i serwis
- Skala korzystania z oferty firm wspierających utrzymanie płynności finansowej w związku z pandemią (tarcza antykryzysowa, windykacja, wezwania BIG)
- Skala korzystania z oferty firm wspierających utrzymanie płynności finansowej w związku z pandemią (wywiadownie gospodarcze, kredyt, faktoring)
V. PLANY I PERSPEKTYWY NA NAJBLIŻSZY CZAS. PODEJMOWANE DECYZJE. POLITYKA CENOWA, RENEGOCJACJE UMÓW. SKALA PLANOWANYCH INWESTYCJI
- Podejmowane działania przewoźników niwelujące skutki pandemii
- Podejmowane działania przewoźników niwelujące skutki pandemii – pozostałe wskazania
- Profile: podejmowane działania przewoźników wg zatrudnienia, typu transportu, stażu
- Polityka cenowa przewoźników: aktualne decyzje i prognozy na kolejne miesiące
- Skala planowanych inwestycji w pojazdy jeszcze w 2020 roku
- Planowane inwestycje według kategorii pojazdów
- Skala dokonanych renegocjacji warunków z dostawcami usług okołoflotowych
VI. METODOLOGIA BADANIA, CHARAKTERYSTYKA BADANYCH FIRM TRANSPORTOWYCH, INFORMACJE LICENCYJNE
- Metodologia badania
- Charakterystyka badanych firm transportowych
- Informacje licencyjne
Kup raport
Cena: 3.470 PLN netto
Więcej informacji pod adresem raporty@keralla.pl lub numerem telefonu +48 519 08 81 84