Menu
A+ A A-

Jak pracujemy?

Jak pracujemy?

Wywiad pogłębiony

NA CZYM POLEGA METODA JAKOŚCIOWA W BADANIACH RYNKOWYCH?

  • Badania rynkowe wykonywane metodą jakościową realizuje się na stosunkowo niewielkich, niereprezentatywnych próbach. Celem jest uzyskanie odpowiedzi na pytania: dlaczego, z jakiego powodu, co jest motywem, w jaki sposób itd.?
  • Badania metodą jakościową realizuje się na próbach celowych. Stosuje się je kiedy zależy nam na uzyskaniu pogłębionych opinii, poznania motywacji, zgłębieniu barier etc. Przy metodzie jakościowej wywiad trwa dłużej, badanie ma często charakter osobistego wywiadu (IDI) lub uczestnictwa w grupie fokusowej (FGI).
  • Obecnie badania pogłębione jakościowe stosuje się także wykorzystując Internet oraz kontakt telefoniczny (w tym także telekonferencje).

KIEDY NAJCZĘŚCIEJ STOSUJEMY METODY JAKOŚCIOWE W BADANIACH B2B?

Realizujemy badania jakościowe, gdy zależy nam przykładowo na:

  • pogłębieniu powodów odrzucania oferty
  • zgłębieniu specyfiki potrzeb danej branży celem jeszcze lepszego dopasowania oferty do klienta, lepszym poznaniu oczekiwań klienta biznesowego
  • poznaniu szczególnych wymagań wobec procesu posprzedażowego, serwisu, gwarancji itp.
  • uzyskaniu szczegółowych informacji o percepcji firmy, jako pracodawcy (pomiar z udziałem pracowników)
  • zebraniu informacji o postrzeganiu firmy przy zmianach komunikacji, rebrandingu, zmian logotypu itd.

 

Zadzwoń, napisz, zapytaj

Ukryty Klient (Mystery Shopper)

  • MYSTERY CLIENT - metoda określana "ukrytym klientem" lub "ukrytym kupującym" (mystery shopping) stosowana jest w praktyce w dwóch sytuacjach: do badania jakości obsługi we własnych punktach, oddziałach firmy oraz do badań konkurencji.
  • Przygotowany przez agencję badawczą "ukryty klient" wciela się w rolę prawdziwego klienta i analizuje aspekty ważne dla Klienta (ile czasu czekamy na odebranie telefonu, czy zgodnie ze standardami firmy powita nas odbierający, czy zaproponuje najnowsze produkty, czy jest kompetentny, przygotowany, zaangażowany, czy w trakcie obsługi pisze smsy i odbiera prywatne rozmowy itd.). Badania "mystery client" wymagają szczególnego przygotowania i bardzo dobrej koordynacji w trakcie pomiaru.
  • Wyniki służą m.in. wychwyceniu luk, słabych stron poszczególnych punktów obsługi, są inspiracją do poprawy jakości, wprowadzenia dodatkowych szkoleń, ulepszeń. Nie mogą służyć do zwalaniania pracowników, ani do promocji sprzedaży bezpośredniej w określonych punktach pomiarowych (kodeks ESOMAR reguluje zasady prowadzenia badań także tą metodą).
  • Mystery client wykorzystywany do badania konkurencji na rynkach business to business polega na "wynajęciu" prawdziwej firmy-audytora, który na zlecenie wykonuje sekwencję działań typowych dla "zwykłego" klienta, celem uzyskania informacji o standardach stosowanych u konkurencji, zebrania informacji w jaki sposób przebiega typowy proces sprzedaży, obsługi, serwisu w konkurencyjnych firmach.
  • Agencje badawcze, stosujące tą metodę na rynkach b2b powinny zadbać, aby jej wykorzystanie oraz zakres pozyskiwanych informacji był zgodny z wytycznymi kodeksu ESOMAR i nie narażały Zamawiającego na ewentulane prawne konsekwencje wynikające z zapisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Analitycy i audytorzy Instytutu Keralla mają doświadczenie w realizacji badań techniką Mystery Client, co gwarantuje zarówno Zamawiającemu, jak i badanym firmom zgodne z zasadami etyki zawodowej postępowanie w całym procesie badawczym.

Grupy Fokusowa Online

NA CZYM POLEGA METODA JAKOŚCIOWA W BADANIACH RYNKOWYCH?

  • Badania rynkowe wykonywane metodą jakościową realizuje się na stosunkowo niewielkich, niereprezentatywnych próbach. Celem jest uzyskanie odpowiedzi na pytania: dlaczego, z jakiego powodu, co jest motywem, w jaki sposób itd.?
  • Badania metodą jakościową realizuje się na próbach celowych. Stosuje się je kiedy zależy nam na uzyskaniu pogłębionych opinii, poznania motywacji, zgłębieniu barier etc. Przy metodzie jakościowej wywiad trwa dłużej, badanie ma często charakter osobistego wywiadu (IDI) lub uczestnictwa w grupie fokusowej (FGI).
  • Obecnie badania pogłębione jakościowe stosuje się także wykorzystując Internet oraz kontakt telefoniczny (w tym także telekonferencje).

KIEDY NAJCZĘŚCIEJ STOSUJEMY METODY JAKOŚCIOWE W BADANIACH B2B?

Realizujemy badania jakościowe, gdy zależy nam przykładowo na:

  • pogłębieniu powodów odrzucania oferty
  • zgłębieniu specyfiki potrzeb danej branży celem jeszcze lepszego dopasowania oferty do klienta, lepszym poznaniu oczekiwań klienta biznesowego
  • poznaniu szczególnych wymagań wobec procesu posprzedażowego, serwisu, gwarancji itp.
  • uzyskaniu szczegółowych informacji o percepcji firmy, jako pracodawcy (pomiar z udziałem pracowników)
  • zebraniu informacji o postrzeganiu firmy przy zmianach komunikacji, rebrandingu, zmian logotypu itd.

 

Zadzwoń, napisz, zapytaj

Wywiad telefoniczny (CATI)

NA CZYM POLEGA METODA ILOŚCIOWA W BADANIACH RYNKOWYCH?

  • Badania rynkowe wykonywane tzw. metodą ilościową realizuje się na licznych, najczęściej reprezentatywnych próbach, a celem nadrzędnym jest uzyskanie odpowiedzi na pytania o częstotliwość i korelacje. Upraszczając, badania ilościowe odpowiadają na pytania: jak dużo, jak często, jak licznie, natomiast rzadko (lub wcale) nie zajmują się pytaniem: dlaczego? [to domena badań jakościowych].
  • W badaniach ilościowych określa się skalę błędu (czyli podaje się informację o ile uzyskany wynik będzie odbiegać od rzeczywistości w dół lub w górę) oraz przy jakim poziomie ufności wykonano pomiar.

KIEDY NAJCZĘŚCIEJ STOSUJEMY METODY ILOŚCIOWE W BADANIACH B2B?

Badania ilościowe wykorzystuje się do statystycznego prezentowania i mierzenia różnych obszarów związanych z działalnością przedsiębiorstwa np.: 

  • szacowania popytu na produkty/usługi
  • określania wartości, potencjału rynku
  • badania udziałów rynkowych (produktów, konkurencji)
  • badania zadowolenia klientów,
  • badania oczekiwań i potrzeb kontrahentów, partnerów biznesowych,
  • badania pracowników (np. w zakresie warunków zatrudniania, w obszarze BHP, związków zawodowych itp.)
  • badania marki
  • badania produktu
  • badania cen, opakowań, pozycjonowania
  • badania segmentacyjne
  • badania komunikacji
  • badania konkurencji

 

Zadzwoń, napisz, zapytaj

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd