Raport managerski "Finanse Inwestycje Trendy (FIT WIOSNA 2020) Branży Transportowej - Pandemia i Co Dalej?"
Ogólnopolskie badanie wśród firm transportowych zajmujących się krajowym i międzynarodowym przewozem towarów.
Raport managerski dla firm oferujących finansowanie pojazdów ciężarowych, windykacje, faktoring, ubezpieczanie, opony, paliwa, dla producentów assetu (naczep, przyczep, ciągników siodłowych etc.) oraz firm transportowych.
Data wydania raportu: 2Q2020. Sygn. 458/05/2020
Stron: 48.Format dostawy: elektronicznie (PDF), język polski
ZAMÓW DZIŚ – OTRZYMASZ W CENIE AKTUALIZACJĘ RAPORTU W PAŹDZIERNIKU 2020
Cena licencji krajowej, niewyłącznej: 3470 PLN (+VAT) Kup raport
Czym jest licencja niewyłączna?
Pobierz opis raportu
Z raportu dowiesz się między innymi:
- Jakie działania podejmują przewoźnicy, by poradzić sobie z zatrzymaniem gospodarek?
- Czy branża TSL będzie zwracać się w kierunku pojazdów używanych oraz wynajmu?
- Czy wstrzymują odbiór zamówionych już pojazdów ciężarowych? W jakiej skali?
- Czy mają w planach renegocjacje umów z dostawcami usług okołoflotowych? Czy zmieniają ceny? W jakim kierunku?
- Jakiej polityki i wsparcia oczekują przewoźnicy od leasingodawców, ubezpieczycieli i dostawców?
- Które z już wdrażanych pomysłów oceniane są jako pomocne i oczekiwane przez TSL?
- Czy przewoźnicy zamierzają aktywniej korzystać z firm wspierających utrzymanie płynności finansowej (firmy windykacyjne, faktoringowe, wywiadownie gospodarcze, biura informacji gospodarczej)?
- Skala efektów zatrzymania gospodarek dla branży TSL w zakresie frachtu, zatorów, płynności (ile firm odczuło spadki, jaka jest skala spadków, co prognozują przewoźnicy na kolejne miesiące?)
- Najnowszy wskaźnik FIT TSL, który dokładnie pokazuje głębokość zmian kondycji firm
- Nowe szacunki rozmiaru rynku TSL (ile jest aktywnych firm TSL, ile może upaść?)
- Co aktualnie jest dla przewoźników wyzwaniem? Na czym się koncentrują?
- Ile kwartałów przetrwają – skala zagrożeń i ryzyk prognozy własne przewoźników?
- Na jakie typy transportu utrzymuje się popyt?
Zawartość raportu:
I. WSKAŹNIK FIT NA 2020 ROK, NASTROJE, KONDYCJA, PROGNOZY
- Wartość wskaźnika Finanse Inwestycje Trendy na 2020 rok
- O czym informuje wskaźnik FIT branży transportowej?
- Prognozowany kierunek zmian w zakresie realizowanego frachtu do końca 2020
- Głębokość skutków pandemii w zakresie spadku frachtu i prognoza ewentualnych spadków na kolejne miesiące
- Profile: spadek frachtu wg typu transportu
- Prognozowany kierunek zmian w obszarze zatorów płatniczych 2020
- Prognozowany kierunek zmian w zakresie upadłości firm (likwidacji biznesów)
- Skala niewypłacalnych spółek już zgłoszonych do KRS
- Aktualny rozmiar rynku transportowego – tendencje i zmiany
- Charakterystyka rynku TSL wg województw i formy prawnej
- Organizacja pracy wydziałów komunikacji w dobie pandemii a potrzeby transportowców
II. PANDEMIA I CO DALEJ?
- Prawdopodobne scenariusze dla branży TSL po pandemii w ocenie przewoźników
- Jakie przepisy dotyczące branży TSL się zaostrzą? (cytaty)
- Prawdopodobne scenariusze dla branży TSL (opinie przewoźników)
- Profile: scenariusze po pandemii wg floty, stażu firmy
- Czy mniejszy popyt na nowe pojazdy ożywi rynek używanych pojazdów ciężarowych?
- Czy obecne trudności zwiększą popyt na wynajem pojazdów ciężarowych?
III. CHARAKTER SKUTKÓW PANDEMII. OBECNE WYZWANIA I PROBLEMY. PRZEWIDYWANY CZAS UTRZYMANIA BIZNESU
- Aktualne wyzwania firm przewozowych i obszary, na których skupiają się właściciele
- Wyzwania firm przewozowych w sytuacji pandemii – pozostałe wskazania
- Profile: wyzwania firm przewozowych wg zatrudnienia, stażu na rynku
- Przewidywany czas utrzymania biznesu
- Na jaki typ przewozu utrzymuje się dziś największy popyt czyli jaki rodzaj zleceń daje głównie zamówienia?
IV. OCZEKIWANE WSPARCIE RZĄDU, ORGANIZACJI BRANŻOWYCH, INSTYTUCJI FINANSOWYCH I OCENA TYCH, KTÓRE JUŻ WPROWADZONO
- Co aktualnie by pomogło – ocena przewoźników wobec już podjętych działań i pomysłów rządu oraz organizacji branżowych
- Profile: ocena wsparcia i oczekiwana pomoc a staż firmy, typ transportu, wykonywane przewozy, flota
- Co aktualnie by pomogło – ocena przewoźników wobec już podjętych działań leasingodawców
- Oczekiwania wobec firm leasingowych i ubezpieczeniowych – postulaty przewoźników
- Oczekiwania i postulaty wobec producentów i serwisów
- Plan skorzystania z oferty firm wspierających utrzymanie płynności finansowej (faktoring, windykacja, bigi, wywiadownie)
V. PLANY I PERSPEKTYWY NA NAJBLIŻSZY CZAS. PODEJMOWANE DECYZJE. POLITYKA CENOWA, RENEGOCJACJE UMÓW. SKALA PLANOWANYCH INWESTYCJI I WSTRZYMYWANIE ODBIORU JUŻ ZAMÓWIONYCH FLOT
- Podejmowane działania przewoźników niwelujące skutki pandemii
- Profile: podejmowane działania przewoźników wg zatrudnienia, rodzaju przewozów
- Polityka cenowa przewoźników: aktualne decyzje i prognozy na kolejne miesiące
- Skala planowanych inwestycji w pojazdy jeszcze w 2020 roku
- Planowane inwestycje według kategorii pojazdów
- Skala planowanych renegocjacji warunków z dostawcami usług okołoflotowych
VI. METODOLOGIA BADANIA, CHARAKTERYSTYKA BADANYCH FIRM TRANSPORTOWYCH, INFORMACJE LICENCYJNE
- Metodologia badania
- Charakterystyka badanych firm transportowych
- Informacje licencyjne
ZAMÓW DO 15.06.2020 – OTRZYMASZ W CENIE AKTUALIZACJĘ RAPORTU W PAŹDZIERNIKU 2020
Kup raport
Cena: 3.470 PLN netto
Więcej informacji pod adresem raporty@keralla.pl lub numerem telefonu +48 519 08 81 84